NICI PDO – lifting i biorewitalizacja

Nici PDO jako zabieg liftingujący stały się bardzo szybko popularne na całym świecie. Koncepcja zabiegu jest bardzo prosta i polega na wszczepianiu pod skórę rozpuszczalnych nici. Te nici liftingujące, stopniowo rozpuszczając się stymulują syntezę kolagenu i fibroblastów, dzięki czemu skóra staje się gładsza, bardziej świetlista, zmarszczki znikają, owal twarzy się podnosi, „pory” ulegają zwężeniu, wzmocnieniu ulegają obwisłe tkanki – następuje lifting skóry.

Nici PDO to syntetyczne monofilamentowe włókna.

Zbudowane są z jednej wiązki i charakteryzują się jednolitą, pozbawioną zagłębień i bruzd powierzchnią, w której mogłyby kolonizować się bakterie. Zaletą tych nici jest bardzo płynne przejście przez tkanki, dzięki czemu eliminuje się uszkodzenie struktur podczas wprowadzania. Całkowity czas rozpuszczania nici wynosi 180 – 210 dni.  Materiał jest obojętny dla tkanek i nie posiada właściwości pirogennych ani antygennych.

Zabieg z wykorzystaniem  nici liftingujących jest odpowiednia dla osób od około 30 roku życia, kiedy to pojawiają się pierwsze oznaki starzenia. Nie ma natomiast górnej granicy wiekowej.

Pierwsze efekty widoczne są po 2-3 tygodniach, a znacząca poprawa następuje po 2-3 miesiącach, kiedy to zaczyna być indukowany nowy kolagen.

Efekt jest długotrwały (do 2 lat).

Brak skutków ubocznych i komplikacji powoduje, że zabiegowi można poddawać się przez cały rok – światło słoneczne nie jest żadnym przeciwwskazaniem.

Przeciwwskazania:

• Ciąża i okres karmienia piersią
  • Choroba nowotworowa
  • Otwarte rany lub zmiany chorobowe skóry
  • Zaburzenia krzepliwości krwi
  • Terapia przeciwzakrzepowa